2e ronde zomercompetitie met spannende partijen

Vanaf midden juni speelt het grootste deel van de wedstrijdselectie van Damclub Apeldoorn een onderlinge competitie tot begin van het nieuw seizoen. Slechts Dick Beking, Peter Frans Koops, Jan Lammers en Erik van der Haar ontbreken. De rest speelt inclusief Frans de Jonge, bondsvoorzitter van de KNDB.

De partijen worden online gespeeld in Lidraughts, een mooie gebruiksvriendelijke app. Hans van Hal en Jan van de Veen voorzien in alle partijanalyses in pdf-formaat. Iedereen speelt met veel plezier en motivatie. Desnoods mag het eigen dambord gebruikt worden.
Behalve in de partijanalyses staan de partijen ook in Toernooibase en in Lidraughts. In de partijanalyses hebben we de diagrammen en varianten bij de betreffende zetten gezet voor een betere leesbaarheid.

Afgelopen week is de tweede ronde gespeeld. Er werd zeer scherp gespeeld. Drie partijen werden beslist. De mooiste en langste partij tussen Fred van Amersfoort en Hans van Hal eindigde in remise. Hans Luchies staat bovenaan met een 100% score!

Paring 2e ronde:

Aankomende week zal de derde ronde worden gespeeld met de volgende paring:

• Hans Luchies – Willem van Starkenburg
  • Albert Borreman – Adrie Koedoot